کتاب صوتی خیالباف

کتاب صوتی خیالباف قصه‌یی برای بزرگ‌تر ها نوشته: یان مک‌یوون

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

کتابک خیالباف داستانی تخیلی براساس اتفاق های روزگار کودکی و نوجوانی پابلو نرودا است.

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-ZIP 15MB
15,000 تومان
پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد

کتاب صوتی خیالباف

کتاب صوتی خیالباف قصه‌یی برای بزرگ‌تر ها نوشته: یان مک‌یوون Ian McEwan

در باره کتاب صوتی خیالباف

کتاب صوتی خیالباف قصه‌یی برای بزرگ‌تر ها نوشته: یان مک‌یوون
یان مک‌یوون نویسنده کتاب صوتی خیالباف

کتاب صوتی خیالباف داستان، یا در واقع داستان‌های، پسری به نام پیتر فورچون است و هشت فصل دارد.

فصل اول «معرفی پیتر» است، و در آن راوی ما را با پیتر 10 ساله آشنا می‌کند.

پیتر، که با پدر، مادر و خواهرش زندگی می‌کند، بچه‌یی خیالباف و کم‌حرف است که درگیری مدامش با خیالات و فکرهایش به او ظاهر پسری حواس‌ پرت داده است.

سر امتحان ریاضی، پیتر به جای حل کردن مساله‌ها تمام وقت را به بزرگی اعداد فکر می‌کند و برگه خالی اش حتی باعث می‌شود که معلم‌ها فکر کنند شاگرد ضعیفی است.

به هر حال، راوی به ما اطمینان می‌دهد که پیتر وقتی بزرگ شد، مخترع و نویسنده شد و آدم خوشبختی از آب درآمد و بعد، در هفت فصل بعدی، برایمان بعضی از ماجراهایی را تعریف می‌کند که در مغز پیتر اتفاق افتادند.

ماجراهای ذهنی پیتر پیوسته نیستند، به این معنی که این هفت فصل دنباله هم نیستند و صرفا هفت روایت مستقل از هم هستند که همه با درگیری پیتر با یک موضوع واقعی، مثل رفتنش به اتاق جدید، مردن گربه خانواده یا آمدن دزد به محله، شروع می‌شوند و از جایی در میانه داستان به درون خیالات پیتر فرومی‌روند.

عروسک‌ها زنده می‌شوند و اتاق می‌خواهند، پیتر و گربه بدن‌هایشان را عوض می‌کنند و پیر زن بداخلاق همسایه با نردبان وارد اتاق پیتر می‌شود اما تهدیدهای پیتر باعث می‌شود پیرزن دزد قول بدهد چیزهایی را که دزدیده به صاحبان‌شان پس بدهد.

در آخر تمام این روایت‌ها هم پیتر به دنیای واقعی برمی‌گردد و می‌فهمیم که پیتر وسط بازی با عروسک‌ها خیالاتی شده، به گربه نگاه کرده و جایش را با او عوض کرده، یا موقع نگهبانی برای گرفتن دزد خوابش برده.
تک توصیف‌های خوبی در کتاب وجود دارند که هم به لحاظ توانایی غریب در انتقال حس و هم از نظر تناسب با فضای داستان به یاد ماندنی هستند.

تخیل نویسنده در ساخت خیالبافی‌های پیتر، غبطه‌آور و تحسین‌برانگیز است.

کتاب صوتی خیالباف روایتی  زیبا و جذاب و طنزگونه از تخیلات کودکی باهوش است اما قصه‌یی برای بزرگ‌تر هاست شنیدن این کتاب صوتی  برای به دوستداران ادبیات توصیه میشود.

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...